Pijnvrij achter je bureau


http://www.safetyanalyse.nl/images/ergonomie.jpgWie kent het niet, je gaat door je rug, je verrekt je nek of hebt last van je pols! Het gebeurt je niet vaak, maar als het voorkomt is het ontzettend vervelend. Na een moeilijke route in de klimhal eindelijk te hebben gehaald sprong ik overenthousiast van de wand af, maakte een koprol en stond met pijn en moeite op. De volgende dag stond ik helaas met nog meer moeite op. Vervolgens stond mij een dag achter mijn bureau te wachten en na 7 minuten en 23 seconden wist ik niet meer hoe ik zitten moest. 

Hoe moest ik ook al weer ergonomisch achter mijn bureau zitten? Ik heb ooit (vanuit goed werkgeverschap) een korte introductie in de wondere wereld van de ergonomische werkplek gehad, maar hoe zat nu ook al weer? Hoe hoog moet dat scherm, welke hoek moeten mijn benen hebben en hoe verstel ik in vredesnaam die dekselse stoel? Ok, tijd om in de baas zijn tijd uit te zoeken hoe ik goed achter mijn bureau zit dan maar. Ik zal jullie deze moeite besparen door onderstaand filmpje voor te schotelen. Hierin zie je stap voor stap hoe je ergonomisch zit, hoe hoog alles moet staan, hoe je voorkomt dat je RSI krijgt en nog veel meer. Enjoy!

--
door: 3IDN

Geen opmerkingen:

Een reactie posten